APRILIA RS 457, EGY ÚJ FEJEZET AZ ÁPRILISIA RS SAGA-BAN AZ APRILIA KIEGÉSZÍTI LEGSPORTOSABB CSALÁDJÁT, BELÉPVE EGY ÚJ SZEGMENSBE, AMELY A JÖVŐ ÚJ GENERÁCIÓIT ÉS PIACAIT CÉLOZZA MEG AZ RS, AMI NEM VOLT, EGY IGAZI SPORTMOTOR. ERŐS ÉS SZÓRAKOZTATÓ, KATEGÓRIÁJÁBAN A LEGJOBB TELJESÍTMÉNY-TÖMEG ARÁNNYAL. KÖNNYŰ ÉS PONTOS, KIFINOMULT MŰSZAKI MEGOLDÁSOKKAL, AMELYEK KÖZVETLENÜL A CSÚCSKATEGÓRIÁKBÓL SZÁRMAZNAK, ÉS AGRESSZÍV VONALVEZETÉSSEL, TISZTA RS STÍLUSBAN. VÁZÁBAN, FELFÜGGESZTÉSÉBEN ÉS TECHNOLÓGIÁJÁBAN IS IGAZI RS: KÉTHENGERES, FOLYADÉKHŰTÉSES MOTOR NÉGYSZELEPES VEZÉRLÉSSEL ÉS DUPLA FELSŐ VEZÉRMŰTENGELYES VEZÉRLÉSSEL (DOHC), ALUMÍNIUMÖTVÖZETBŐL KÉSZÜLT VÁZ ÉS TELJES ELEKTRONIKUS IRÁNYÍTÁSI CSOMAG RIDE-BY-WIRE, ÁLLÍTHATÓ KIPÖRGÉSGÁTLÓVAL ÉS HÁROM MENETMÓDDAL. Az Aprilia RS 457 arra törekszik, hogy világszerte a fiatal motorosok új technológiai és stilisztikai mércéjévé váljon, az Aprilia sportos változatának új kulcsává. Az RS 457 történelmi lépés az Aprilia számára, és nem csak technológiai szempontból. Az Aprilia új kéthengeres sportmotorja ugyanis új célcsoportokat és piacokat szólít meg, hogy megfeleljen a széles piaci szegmenseket megcélzó, könnyű, de szórakoztató, technológiailag és stilisztikailag úttörő motorkerékpárok iránti világszerte növekvő keresletnek. Michele Colaninno - Piaggio Csoport vezérigazgatója "Az elmúlt években az Aprilia márka intenzív megújulási hullámot élt át, amelyet a versenyzés világában elért folyamatos fejlődés is támogatott. A 660-as család közelmúltbeli bevezetése - először az RS és a Tuono, majd a Tuareg - kibővítette a célcsoportot, teljes és versenyképes kínálatot teremtve. Most készen állunk arra, hogy egy újabb lépést tegyünk a jövő felé egy elképesztő, teljes egészében Noale-ban kifejlesztett motorral, amely képes ösztönözni és izgalomba hozni a fiatalokat, és hatalmas lehetőségeket nyit meg új piacokon, közel és távol. Ez egy lépéssel közelebb visz egy olyan márka globalizációjához, amelynek mindig is a technológia, a szórakozás és a jövőbe tekintés tökéletes kombinációja volt a DNS-ében." Az RS rövidítés az Aprilia sportosságát jelképezi. Ezeket a motorkerékpárokat úgy tervezték, hogy lenyűgözzenek, és olyan innovációkat tartalmaznak, amelyek az Aprilia egyedülálló motorkerékpár-kultúráját formáló hosszú és sikeres versenyzői múltból származnak. Így az Aprilia egész generációk álomtárgyává vált, a fiatalabb motorosok szenvedélyének hódolva a rendkívüli motorkerékpárokkal. Ugyanakkor a versenyzés világában is vezető szerepet töltött be, uralva a kétütemű kategóriákat. Miután az SBK versenyek megnyerésével megerősítette technológiai fölényét, a MotoGP-ben is felemelkedett. Most az Aprilia visszatér alapító küldetéséhez egy, a motorosok új generációjának szóló projekttel, amely a világ pályáin felhalmozott tudást egyesíti. 2020-tól kezdve az Aprilia RS 660 (Európa legkelendőbb sportmotorja) hatalmas sikere forradalmasította a középkategóriás sportmotorok világát, és új szegmenst hozott létre. Ugyanez a győztes formula ismétlődik meg az Aprilia RS 457-nél, amely egy teljesen új projektként indult, és ott tervezték és fejlesztették ki, ahol az összes Apriliát, beleértve a MotoGP motorokat is. Az új Aprilia ideális összekötő kapocs az első 125-ös motorok és az RS 660 között. Ez teszi teljessé az RS családot, amely magában foglalja a nagy teljesítményű V4-es superbike-okat és a legfejlettebb technológiai szinten a MotoGP-győztes RS-GP-t. Az Aprilia RS 457 a fiatalabb motorosok nyelvét beszéli, azokét, akik szeretnének elkezdeni szériamotorozni, kihasználva a vállalat teljes szakértelmét egy igazi sportmotor tervezése és építése érdekében. Ennek a motorkerékpárnak az erősségei a könnyűség, a lehető legnagyobb teljesítmény-tömeg arány egy A2-es jogosítvánnyal vezethető motorhoz képest, a könnyű kezelhetőség és a technológiai felszereltség. Az RS 457-et úgy tervezték, hogy kísérje a motorosokat a közúton és a pályán való haladásban. Ergonómiája a felső kormánylemez fölé szerelt, felcsíptethető kormány, egy olyan országúti sportos megoldás, amely a legjobb kompromisszumot biztosítja a sportosság és a vezetési kényelem között. Az új RS 457 stílusa a legendás RS sorozatot követi, a motorkerékpárok történelmét megalapozó szupersportmotorokat, kezdve a dupla első burkolattól egészen a has alatti hangtompítóig, a 2 az 1-ben kipufogóig.A teljes LED-es első fényszóró magában foglalja az Aprilia nagyobb szupersportmotorjaira jellemző fénysugárzást, míg az első irányjelzők az első fényszóró fénysugárzásába vannak integrálva. A műszerfalon elegáns és praktikus 5 colos színes TFT műszeregységet alkalmaznak, a kormányon lévő kezelőszervek pedig háttérvilágítással vannak ellátva. Az Aprilia RS 457-et egy korszerű, folyadékhűtéses párhuzamos kéthengeres motor hajtja, dupla vezérműtengely-kiosztással és hengerenként négy szeleppel, amely 35 kW teljesítményt ad le, ami a lehető legnagyobb teljesítmény egy A2-es jogosítvánnyal vezethető motor esetében. A tiszta teljesítmény mellett a motorkerékpár súlya is ott van: 159 kg szárazon, ami nedves úton 175-re emelkedik.Az Aprilia RS 457 teljesítmény-tömeg aránya egyszerűen verhetetlen, mert a Noale tervezői a lehető maximumra törekedtek és el is érték azt. Ezt a számot az Aprilia Noale-i központjában végzett közúti fejlesztés során tiszta teljesítményre fordították le. Az új motorhoz merev váz párosul. Az alumíniumváz teszi az RS 457-et egyedülállóvá a szegmensében található motorok között. Az Aprilia teljes tervezési tapasztalata, amelyet a világ összes versenypályáján aratott több évtizedes győzelmek során csiszoltak ki, ebben a megoldásban rejlik. A forgattyúsház teherviselő elemként működik, ez az RS 660-tól kölcsönzött megoldás biztosítja az Aprilia által híressé tett alacsony súlyt, dinamikus tulajdonságokat és vezetési élményt. Az ø41 mm-es villa 120 mm-es rugóúttal és előfeszítés állítással rendelkezik. Ugyanez vonatkozik a monoshockra is, amely az acél lengőkaron működik, előfeszítésben állítható, 130 mm-es kerékútra. A fékrendszer 320 mm-es első tárcsát tartalmaz, ByBre radiális szerelésű 4 dugattyús féknyereggel.Hátul a ByBre féknyereg egy 220 mm-es acél tárcsát fékez. Mindezt egy kétcsatornás ABS rendszer segíti, kettős használati térképpel, mindkét keréken vagy csak elöl. A 17 colos sportfelnikre elöl 110/70-es, hátul 150/60-as abroncsok kerülnek, tökéletes méretek a kiváló tapadáshoz, miközben az új Aprilia igazi erőssége, az agilitás is megmarad. Az Aprilia RS 457 elektronikus felszereltsége egy igazi sportmotoré, amelyet a motorosok széles körének terveztek, és amely teljes mértékben hű az Aprilia hagyományaihoz. A Ride by Wire rendszer - amelyet az Aprilia elsőként vezetett be mind a MotoGP-ben a futurisztikus RS Cube modellel, mind a sorozatgyártásban - három vezetési móddal kezeli a motort, amelyek beavatkoznak a teljesítmény és a nyomaték leadásába, valamint a három fokozatban állítható és kikapcsolható kipörgésgátlóval. A gyorsváltó tartozékként érkezik.